Handel internetowy to już nie tylko tradycyjne towary, ale co raz częściej również sprzedaż usług. Jednym z takich przykładów są drukarnie internetowe. Umożliwiają one w prosty i szybki sposób zaprojektować wybrany przez nas produkt, jak wizytówki, kalendarze, czy ulotki, a następnie zlecić ich druk profesjonalnej drukarni. W efekcie w ciągu kilku dni otrzymujemy przesyłkę z gotowym i dopasowanym do naszych potrzeb produktem. Dobrze funkcjonująca drukarnia to również dobrze napisany regulamin drukarni internetowej. 

Jak wygląda nowoczesna drukarnia internetowa

Obecne drukarnie internetowe umożliwiają korzystanie z zaawansowanych, ale jednocześnie łatwych i intuicyjnych interaktywnych formularzy składania zamówienia, które pomagają w stworzeniu projektu, dodaniu plików graficznych i określeniu końcowego produktu Formularze te często weryfikują automatycznie podane przez nas parametry oraz jakość wgranych przez nas plików tak aby najlepiej dopasować je do danego produktu. W ten sposób nawet laik w szybki sposób może zaprojektować i wyposażyć swoją w firmie w profesjonalne wizytówki, teczki, czy kalendarze.

Obok interaktywnych formularzy pomagających na samodzielne złożenie zamówienia klienci mają również możliwość z fachowego doradztwa drukarni, która pomoże indywidualnie dopasować parametry danego produktu, a ponadto zweryfikuje, czy nasza założenia mogą zostać poprawnie wydrukowane tak aby ich jakość nie budziła zastrzeżeń. Normą jest również specjalna oferta skierowana do agencji reklamowych – tutaj klient otrzymuje nie tylko większe zniżki, ale także dodatkowe narzędzia umożliwiające samodzielne dopasowanie produktu do potrzeb danej agencji.

Obok drukowania produktów, drukarnia internetowa dodatkowe usługi jak program partnerski, czy np. kalkulatory druku. Są to dodatkowe usługi wspomagające sprzedaż danej drukarni internetowej.

Co powinien zawierać regulamin drukarni internetowej

Dzisiejsza drukarnia internetowa to spory pakiet usług i funkcjonalności, które mają ułatwić klientowi złożenie dopasowanego i poprawnego zamówienia, tak aby otrzymany przez niego produkt w pełni odzwierciedlał założenia klienta. Do prawidłowego funkcjonowania drukarni niezbędny jest dobrze dopasowany regulamin drukarni internetowej.

Celem takiego regulaminu jest nie tylko uregulowanie standardowych zasad sprzedaży, jak w przypadku sklepów internetowych, ale także szczególnych zasad dotyczących usługi wydruku, np.

  • wymagania techniczne dotyczących plików przeznaczonych do wydruku,
  • szczególna ścieżka składania zamówienia produktu,
  • zasady weryfikacji i sprawdzenia produktu przed ostatecznym zleceniem wydruku,
  • informacja w zakresie ograniczeń związanych z technologią druku,
  • dopuszczalne tolerancje i zakresy możliwych różnic między zleceniem, a końcowym produktem,
  • dopuszczalne ograniczenia odpowiedzialności drukarni internetowej,
  • szczególne regulacje dotyczące klientów biznesowych.

Dopasowanie regulaminu do drukarni oraz wrażliwe kwestie związane z usługą druku

Dobry regulamin drukarni internetowej powinien być ponadto dopasowany do danego oprogramowania, z którego korzysta drukarnia internetowa. Niezbędne jest tutaj złożenie testowego zamówienia i sprawdzenie np. maili oraz procedury składania zamówienia pod kątem zgodności z regulaminem.

Wrażliwą kwestią związana z usługą druku jest możliwość korzystania przez konsumentów z prawa odstąpienia od umowy – tutaj regulamin drukarni powinien wyraźnie wskazywać możliwe wyjątki od tego prawa, tak aby nie budziły one wątpliwości i nie powodowały niepotrzebnych konfliktów między drukarnią, a klientem.

O ile w przypadku konsumentów wszelkie ograniczenia odpowiedzialności z góry można uznać za potencjalne klauzule niedozwolone, to w przypadku klientów przedsiębiorców drukarnia ma większa możliwość ograniczenia swojej odpowiedzialności.

Każda technologia druku ma swoje ograniczenia, np. w postaci palety kolorów – rzadko kiedy kolor widoczny przez klienta na ekranie monitora jest identyczny z tym, który otrzyma w postaci np. wydrukowanej wizytówki, czy kalendarza. Dlatego też zarówno regulamin, jak i opis danego produktu powinien zawierać prawdziwe i wyczerpujące informacje dot. technologii druku i wynikających z tego np. możliwych różnic w kolorach, czy też tolerancji wymiaru produktu w związku z np. krojeniem arkusza na pojedyncze użytki, falcowaniem, czy bigowaniem.

Masz pytania związane z regulaminem drukarni internetowej lub chcesz zamówić jego przygotowanie? Napisz do nas korzystając z formularza zamieszczonego po prawej stronie lub na adres: kontakt@regulaminowo.pl

 pobierz artykuł w wersji PDF! -> regulamin drukarni internetowej

Zapisz się na newsletter prawny

Zapisz się na newsletter prawny

Dowiesz się pierwszy o zmianach przepisów dot. regulaminów i weźmiesz udział w webinarach.

SUKCES - zapisałeś się!